Saturday 13 August 2011

Ya Allah , andainya dia jodohku ♥



Segala puji bagi Allah, Tuhan pemerintah alam. Selawat dan salam ke atas Nabi junjungan serta Rasul utusan; begitu juga keluarga dan sahabatnya sekalian…

Ya ALLAH… andainya dia adalah jodoh yang ditetapkan olehMu kepada ku, maka campakkanlah dalam hati ku cinta kepadanya adalah keranaMu dan campakkanlah dalam hatinya cinta kepada ku adalah keranaMu.... Namun andai dia bukanlah jodoh yang ditetapkan olehMu kepada ku, maka berilah ku kekuatan agar pasrah dalam mengharungi ujian yang Engkau berikan kepada ku.....

YA ALLAH… biarlah aku simpan perasaan ini… Seandainya dia adalah jodohku... Satukan kami di jalanMU… Seandainya dia bukan milikku, kikislah perasaan ini… Aku redha dengan segala ketentuanMU. Berilah aku petunjukMU…

Ya ALLAH… rezekikanlah aku dengan cintaMu, dengan orang yang mencintaiMu, dengan cinta yang boleh mendekatkan aku denganMU… semoga hati ini terus terpelihara dari cinta palsu dunia…

Ya Tuhan kami… kurniakanlah kami kebajikan didunia dan kebajikan diakhirat serta peliharakanlah kami daripada azab api neraka…
Rahmatkanlah wahai Allah ke atas penghulu kami Nabi Muhammad SAW, keluarganya dan sahabat handai kesemuanya…

Maha suci Engkau, Tuhan yang mempunyai kebesaran dan kemuliaan daripada perkara yang mereka sifatkan dan ucapan selamat sejahtera ke atas para rasul utusan… Dan segala puji untuk Allah, Tuhan pemerintah alam…
Amin ya rabbal alamin…

Ya Allah, sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik sandaran dan tempat bergantung harap…permudahkanlah ya Allah…


HunNy

No comments:

Post a Comment